Deze taak is verlopen.

Advertentie



Afd.hoofd Portfoliomanagement/mt-lid Tevens Plv. Cio Van Het Bestuursdepartement

Laatste update 2024-10-09
Vervalt 2024-10-08
ID #2365661331
200,000 €
Afd.hoofd Portfoliomanagement/mt-lid Tevens Plv. Cio Van Het Bestuursdepartement
Netherlands, Zuid-Holland, Den Haag,
Gewijzigd September 28, 2024

Omschrijving

Functieomschrijving

Ben jij iemand die energie krijgt van dynamische vraagstukken zoals: hoe vertaal je Rijks breed beleid naar concrete uitvoering (bijvoorbeeld de huisvestingsnorm)? Hoe krijgen ambtenaren van het nieuwe ministerie van Asiel en Migratie snel toegang tot hun informatie? Hoe breng je de dienstverlening van SSO’s in lijn met de behoeften van het departement? Spreekt dit je aan? Dan is de rol van Afdelingshoofd Portfoliomanagement jou op het lijf geschreven! Het Dienstencentrum is de spin in het web, waar behoeften en aanbod samenkomen. Onze dienstverlening is ondergebracht in verschillende diensten. Als manager binnen het Dienstencentrum sta jij middenin de actie. Jij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt: van de fysieke werkomgeving op de Turfmarkt tot aan de digitale voorzieningen die onze collega’s dagelijks nodig hebben. Dit doen we niet alleen; jij en je team werken nauw samen met verschillende afdelingen binnen het Dienstencentrum en de Shared Service Centers binnen de Rijksoverheid.
Het Dienstencentrum staat nooit stil. Met een duidelijke focus op verbinden, verantwoordelijkheid nemen en vooruitgang boeken, blijven we continu in ontwikkeling. Jij krijgt de kans om leiding te geven aan een afdeling van 17,5 FTE en bouwt samen met jouw team aan de toekomst van onze dienstverlening.
Wat ga je doen?

Jij hebt de regie over de fysieke en digitale werkomgeving: van huisvesting en facilitaire diensten tot de nieuwste digitale tools en applicaties.
Jaarplannen opstellen, budgetten aanvragen, voortgang bewaken – jij zorgt dat het allemaal gebeurt, samen met je team van dienstcoördinatoren.
Innovatie staat bij jou voorop: je zorgt voor vernieuwende oplossingen die de dienstverlening efficiënter en toekomstbestendig maken.
De leveranciersmanagers in je team onderhouden intensieve contacten met de Shared Service Centers, bewaakt maatwerkopdrachten en vernieuwt jaarlijks de financiële afspraken: in jouw rol zorg jij voor de juiste aansturing en prioritering van deze activiteiten.
Als coachend leider motiveer en inspireer je jouw team om samen te blijven leren en verbeteren.
En als lid van het Management Team stuur je niet alleen op continuïteit, maar zorg je ook voor de nodige vernieuwing.

Bovendien neem jij de rol op je van plaatsvervangend CIO-BD, waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan de strategische ontwikkeling van de IT-voorzieningen van het Bestuursdepartement. Jij vertegenwoordigt de CIO-BD wanneer nodig in de CIO-Raad van het ministerie en draagt actief bij aan het versterken van de positie van de CIO-office.

Functie-eisen

Wat neem je mee?

WO werk- en denkniveau en ruime ervaring in bedrijfsvoering binnen de Rijksoverheid.
Je bent een sterke communicator en adviseur, zowel schriftelijk als mondeling.
Je hebt kennis van het CIO-stelsel (bij voorkeur van het Rijk) en weet hoe je structuur en ambitie kunt brengen in de CIO-office.
Je bent een geboren netwerker die makkelijk samenwerkt en resultaten boekt.
Jij bent vernieuwend, zoekt continu naar verbetering en weet een voorspelbare, maar innovatieve dienstverlening neer te zetten.
Als ervaren leidinggevende beweeg jij je moeiteloos door complexe organisaties en schrik je niet terug voor weerstand.

Jouw belangrijkste kwaliteiten:

Organisatiesensitiviteit
Initiatief
Analytisch vermogen
Netwerkvaardigheden
Overtuigingskracht

Ben jij klaar om jouw stempel te drukken op een organisatie in beweging? En om samen met je team baanbrekende stappen te zetten in de dienstverlening van de toekomst? Solliciteer dan en maak deel uit van een dynamische werkomgeving waar jouw leiderschap écht het verschil maakt!

Arbeidsvoorwaarden


Salarisniveau schaal 14
Maandsalaris Min €5.864 – Max. €8.550 (bruto)
Dienstverband Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Minimaal aantal uren per week 32
Maximaal aantal uren per week 36


Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

De selectiegesprekken vinden plaats in week 41 en week 42.
Het toetsen van de integriteit van onze nieuwe collega’s is voor het ministerie van groot belang. Daarom vragen we nieuwe medewerkers om een verklaring omtrent gedrag (vog) te overleggen en een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.



Meer over de functiegroep Manager

Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.
Meer informatie op Functiegebouw Rijksoverheid



Meer over jouw toekomstige afdeling

De Hoofddirectie Bedrijfsvoering (HDBV) bestaat uit vijf directies en drie afdelingen die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het beleid van de bedrijfsvoering voor met name het Bestuursdepartement van Justitie en Veiligheid en Asiel en Migratie.
Het Dienstencentrum is één van die vijf directies van de Hoofddirectie Bedrijfsvoering en heeft als doel te streven naar de beste werkomgeving voor de collega’s van het Bestuursdepartement van beide ministeries.
De directie is een regiepartij die ervoor zorgt dat medewerkers ongestoord kunnen werken. Centraal staat ondersteuning bij en advisering over verschillende dienstverleningsdomeinen zoals ICT, inkoop, informatiehuishouding en -voorziening, huisvesting en facilitaire zaken. Deze taak voert het Dienstencentrum uit in samenwerking met de Shared Service Organisaties (SSO) binnen het Rijk.
Het Dienstencentrum bestaat uit vier afdelingen, te weten: Inkoop Uitvoerings Centrum, Bedrijfsvoering, Portfoliomanagement en Klantondersteuning & Advies. Binnen het Dienstencentrum werken we voornamelijk over de afdelingen heen (dienstgericht) samen.



Ministerie van Justitie en Veiligheid en Ministerie van Asiel en Migratie

Wij werken aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Mensen moeten in vrijheid kunnen samenleven. Met de juiste balans tussen hoofd en hart kijken wij naar waar de vrijheid van de één ophoudt en die van de ander begint. Recht en veiligheid raken mensen. Door te luisteren zijn we zorgvuldig, daadkrachtig en open over onze afwegingen. Want iedereen moet kunnen vertrouwen op rechtvaardigheid. Samen met honderdduizend collega’s bij tal van organisaties staan we midden in de maatschappij. Helpen we allerlei vormen van onrecht en criminaliteit te voorkomen. Zetten we ons in voor de bescherming van de samenleving en het individu. Handhaven we met de menselijke maat. Zorgen we voor toegankelijke rechtspraak. Wij zijn het ministerie van Justitie en Veiligheid. Met recht voor iedereen.
Wij geloven dat medewerkers het beste tot hun recht komen in een inclusieve werkomgeving waar respect, samenwerking en aandacht voor individuele kwaliteiten en ontwikkelmogelijkheden voorop staan. Wij willen dat iedereen bij Jen V zich welkom en gewaardeerd voelt, ongeacht zijn of haar achtergrond of voorkeur. We bevorderen het werken in divers samengestelde teams en inclusieve leiderschapsvaardigheden. Hiermee houden we rekening tijdens de selectieprocedure.



Stel gerust je vraag


Meer informatie over deze vacature

S. Sahadat 06-52877967



Meer informatie over de sollicitatieprocedure

Tanja van der Scheer - van Ree 06-13198709





#J-18808-Ljbffr

Details van de baan

Soort baan: Full time
Contract type: Permanent
Salaris type: Tijdens het jaar
Bezetting: Afd.hoofd portfoliomanagement/mt-lid tevens plv. cio van het bestuursdepartement
Min. Salaris: 150000

⇐ Vorige baan

Volgende baan ⇒     

 

Neem contact op met de werkgever

    200,000 € / Tijdens het jaar

    Snelzoeken:

    Plaats

    Typ stad of regio

    Trefwoord


    Advertentie